O filme Kocúr v čižmách som vás už niekoľko krát informoval (Premiéra v Moskve, Svetové a české promo, Paródia na Old Spice). Niet sa čomu čudovať, je to jeden z mála filmov, kde mačka vystupuje ako kladný hrdina a zároveň neviem o inom celovečernom filme s mačkou v hlavnej úlohe. Hoci existuje pár snímkov, kde vystupujú mačky, no väčšinou v podobe zlých, zákerných arogantných tvorov, bojujúcich proti psom v snahe ovládnuť Zem. O týchto filmoch ale napíšem neskôr.

Celovečerný film Kocúr v čižmách je na Slovensku možno vidieť od 01.12. a to v klasickej verzii a 3D. Tu druhú by som odporúčal :). Po opadnutí prvotného ošialu som sa konečne rozhodol si film pozrieť. Musím sa priznať, že rozprávky nie sú práve mojou „šálkou kávy“, ale keďže som videl v promo traileroch podobnosť so sériou filmov o Shrekovi, dal som tomu šancu.

Ako sa nakoniec ukázalo, bolo to dobrý nápad. Film je vskutku plný zábavy a vtipov a myslím že na svoje si neprídu len deti, ale aj my dospelí. Od klasického príbehu bratov Grimmovcov to však má ďaleko, no čo iné by sme čakali od Hollywoodu. 🙂

Postava Kocúra v čižmách je divákom známa už zo spomínanej série filmov o zloobrovi Shrekovi. Tam však vystupuje ako nájomný vrah. V tomto filme sa stavia do polohy kladného hrdinu, ktorý sa zhodou okolností a nie práve čistej „hry“ svojho najlepšieho kamaráta dostáva na okraj spoločnosti. No jeho zámerom je očistiť svoje meno a opäť získať stratenú česť a uznanie.

Do príbehu vstupujú aj iné staré známe rozprávkové bytosti, ako Vajce či Jack a fazuľa a kačka, ktorá znáša zlaté vajcia. Novou postavou príbehu je ženská mačacia zlodejka Labka. Dejová línia sa točí okolo krádeže kúzelných fazuliek, ktorých sa zmocnil Jack a Jill. Plán ako ich o ne olúpiť vymyslí najlepší kamarát Kocúra – Vajce Humpry. Ten osloví aj slečnu Labku – obávanú zlodejku. Cesta troch hrdinov za kačkou, ktorá znáša zlaté vajcia a ku ktorej vedie cesta cez fazuľu z troch semienok je plná napätia i vtipov, zábavy a samozrejme nebude chýbať ani ľúbostná zápletka. Rozhodne sa nebude nudiť. Autori prinesú aj pár zvratov a prekvapení.

To, čo na filme (mimo iné) oceňujem je aj upozornenie na problém amputácie pazúrov u mačiek. Jedna z hlavných postáv – zlodejka Labka, porozpráva príbeh, ako ju jej milovaní majitelia zbavili jej pazúrikov a ako zaskočená z toho ostala.
Práve o tomto probléme v najbližších dňoch napíšem aj príspevok!

Ak ste film ešte náhodou nevideli tak šup sa do kina!
A ak áno, napíšte mi ako sa vám páčil.