Vždy patrili mainské mývalie mačičky medzi moje favoritky. Tromfli dokonca siamky, ktoré som sprvu obdivoval a miloval z diaľky. Domov som si však nosil výhradne opustencov z ulice.  🙂 Keď som si adoptoval Aimme, krásnu mainskú dámu, chcel som sa aktívne dozvedieť o plemene čo najviac. najskôr som siahol po online zdrojoch a následne pátral po nejakej vhodnej knihe čisto o tomto plemene. Väčšina dostupných zdrojov, hlavne tých internetových, mi aj tak prišla ako všeobecné rady, a tak trošku “cez kopirák”.
Neviem ako vy, ale ja vždy ocením rady od miestneho zdroja s konkrétnosťami – značky, produkty, presné rady, detaily,…trh je zaplavený knihami, ktoré čítate ale podstata žiadna a v hlavne si po 158 strane uvedomíte, že je to len prázdny balast. Už ani neviem ako, ale natrafil som na knihu: Něžní obři z Ameriky autorky Ivany Andržovej. Neváhal som ani chvíľu a objednal si. Urobil by som recenziu skôr, ale nejako som na to úplne zabudol. 🙂

Nežní Obři z Ameriky

Mainská mývalí kočka

(The Maine Coon)

Druhé upravené vydání, 2006, Nakladatelství Pavel Mervart

ISBN 80-86818-14-4

počet strán 106

Kapitoly

Úvod, Historie, Pověsti o mainských kočkách, Charakteristika (vzhled a popis), Povaha, Jak získat kotě?, Péče o kočku, Obecně o zdraví, Homeopatie, Chovatelství, Staří, Co znamená Maine Coon Color Point.

Príloha

Příprava na výstavu, Standard mainské mývalí kočky podleFIFe, Rozdělení do skupin podle barev, Předkupní smlouva, Použitá literatura, Chovatelské stanice mainských mývalých koček.

Stručná charakteristika

Ako som spomínal na úvod, veľmi oceňujem miestne literárne pramene s podrobným opisom a konkrétnosťami. Táto kniha tieto atribúty spĺňa a preto ju považujem za dobrú. Na jej atraktivite pridáva aj séria fotiek z chovateľských staníc, ktoré ale nie sú umelo nainštalované a postprodukčne dotvorené/vyumelkované, ale naopak ide o reálne fotky z domácností. Možno to nepôsobí „chic“, ale v mojich očiach je to prijateľnejšie. Škoda len, že prevažujú fotky čierno-biele, nad tými farebnými.

V textoch autorka čerpá z vlastných skúseností a to veľmi oceňujem. Nebojí sa menovať aj značky produktov či krmív, ktoré používala v tom čase a s ktorými bola spokojná ako ona, tak i jej mačky. Toto dnes robí málokto a obzvlášť málo chovateľov plemenných mačiek. Trošku ma ale zarazilo, že v sekcii o starostlivosti  píše: „Rostlinné bílkoviny se nacházejí ve vejcích (kočky neumějí strávit bílek), proto jim podávejte pouze žloutek, třeba rozmíchaný v tvarohu, v sýrech a mléce“. Myslím že vajíčko obsahuje len živočíšne bielkoviny a mlieko by som mačke rozhodne nepodával, teda určite nie to kravské. 🙂

V roku 2006, keď kniha vyšla,  som s chovom mačiek len začínal a mal som minimálne skúsenosti a takmer žiadne vedomosti. O tejto knihe som ani len nesníval a doma som mal len jednu mačku kŕmenú hypermarketovými odpadmi. Autorka v súčasnosti pripravuje už tretie a obsiahlejšie vydanie tejto knihy, na ktoré sa veľmi teším.

Moja najobľúbenejšia kapitola je však PŘÍPRAVA NA VÝSTAVU. Vždy ma zaujímalo, ako to prebieha, koľko to trvá, čo všetko sa používa, aby tie šelmy vyzerali ako bábiky. Teraz to už konečne viem a dokonca s detailmi. 🙂 Toto ma najviac zaujímalo a moja zvedavosť bola maximálne ukojená. Aj teraz si googlim dané produkty a zisťujem, čo a ako. 🙂

Knihu považujem za cenný zdroj informácií a určite sa teším na jej vynovenú, tretiu verziu.

Ostatné recenzie a tipy na zaujímavé knihy nájdete v sekcii LITERATÚRA.